Be Invisible


Hai. Welcome to my pink + blue blog. Feel delightful to read something about me. Read the story back here :)


Shoutbox



100% Copyright by MooNira Mokh
Powered by Blogger.
Badan Dalam Panas

Assalamualaikum.. di sini saya nak cerita sikit.
sejak kebelakangan ni musim buah-buahan, lagi-lagi durian , ritu dah beli durian dah 4 biji, then beli lagi sebab tak puas hati agaknya durian yang tak berapa sedap, kali ni beli sebiji je, tapi yang berkualiti lah, kompem lah sedap. saya ni seorang yang minat durian, memandangkan kat rumah ni tinggal berapa kerat je, kadang-kadang saya tak larat nak makan durian ni, Petang tadi mak dipanggil "alang harun" saya tatau nak panggil dia ape, dengarnya dia sepupu opahh, jadi nak panggi ape ek? atok harun? oke oke :)
Dia call mak, "Mai datang rumah ni ada durian nak kasi ni" then lepas asar mak pergi,
Nak dekat Mghrib tu mak balik.. Perghhh!! durian dapat 10 biji.. saya dah tak larat nak makan da, dah rasa dah badan agak panas dan berpinar-pinar biji mata ni  dengan bau durian nya, akhirnya decide buat kuah durian jelah, yela kat rumah ni sape je yang tinggal. 4 kerat je yang tinggal, muzafar bukannya suka sangat makan durian.

Pastu malam ni mak buat burger and rebus hotdog, okeh lah jgk. berselera makan, yelaaa.. hilang lah sikit panas durian tuh, ni pun rasa lagi panas nya.. mak kata esok nak buat kuah durian and pulut. Cicah lahh.. ape lagiii. tak sabar nak makan :9

Sllrrrpppp.. dapnyeeee.. hehe, saya sukaaaaa pulut tapi taktau lah boleh habis ke tak. kek batik pon takde sape nak habiskan.. apelah kakzatul yang buat die yang tanak bawak balik matriks. iskkk..  dah cakap, tayah buat.. bukan ada sapa kat rumah nak makan benda tuh, jadi skrg ni, kek batik tuh dok dllm peti ais jelah jawabnyaaa...


Tengah hari tadi baru je habis jawab soalan UKKM kat pasir salak sana. Soalan math dia memang agak memeningkan kepala .. =.=' betool..
Kadang-kadang intai jugak kawan sebelah, dia memang kawan sejak dari sekolah rendah dia dah siap 30 soalan gitu lahh.saya baru siap tak sampai 25 ponn.. addddoo frust nonggeng.. math kat sekolah biasa pn terkedek-kedek otak nak jawab ni, soalan mrsm punye! memang gile.

soalan sn dia boleh jugak lah. alhamdulillah lah boleh jawab :D senyum lebar je lepas jawab sn, yelah tanye soalan kacang gleee.. soalan pasal diri sendiri lah, ada 100 soalan buat dlm 30 minit. alaa.. petik jari jee jwb nya.

Okayy, pape pon saya pernah jejak kaki kat mrsm nii, nanti takde lah jakun sgt tgk kemewahan mrsm nii. hehe. dapat ke tak dpat lain cer, yang pasti den dah usaha sehabis mungkin!



InsyaAllah dapat. Amin~

Older Post | Newer Post