Be Invisible


Hai. Welcome to my pink + blue blog. Feel delightful to read something about me. Read the story back here :)


Shoutbox



100% Copyright by MooNira Mokh
Powered by Blogger.
Salam Maal Hijrah.

Assalamualaikum kawan-kawan, hari ni nak cerita sikit pasal Maal Hijrah nii.
so, selamat tahun baru kepada semua umat Islam di seluruh dunia. Yee, semoga tahun ini lebih penuh keberkatan, dimurahkan rezeki, diberi hidayah, sukup solat 5 waktu. tu yang paling penting, kalau manusia tak cukup solat 5 waktu tak ada nya berjaya kecualilah Allah saja nak bagi cabaran, macam kat orang kafir tu, diaorang tak sembah Allah pun tapi berjaya lebih dari orang Islam, itu nama nya dipangil apa entah, saya tak ingat ada dalam buku teks agama islam f3, alamaklumlah pmr dah lepas habis lupa semua pengajaran dan pembelajaran yang belajar waktu f3. okay kauorang semua solat 5 waktu kan?(bersangka baiklah).
heeee. okayy nak cakap azam tahun baru nii.

i. First sekali saya nak pastikan solat 5 waktu saya lengkap insyaAllah nak buat qiam jugak. kauorang jomlah jugak buat qiam sama-sama, supaya terus dilindungi oleh Allah. InsyaAllah.
ii. Second kalau saya berjaya masuk mrsm, insyaAllah saya nak tanamkan azam supaya dapat sambung belajar di luar negara :) InsyaAllah. kalau tak dapat mrsm, sekolah Seri Perak lah jawabnyaa. so saya nak masuk univbersiti tempatan, oppkoss. heee, dan kalau boleh nak pergi belajar kat luar negara jugak yee. Amin~
iii. Third pulak...  nak belajar bersungguh-sungguh, supaya berjaya di dunia dan akhirat, bukan tahun ni saya tak belajar bersungguh-sungguh, tapi apa salahnya nak belajar sungguh-sungguh.

Okaay. takat tuh je saya bagitau azam saya. Dan saya harap azam saya semua tuh tercapai. Amin~
Apa azam kauorang plak? taknak share kat sini ?? heheheh.

Older Post | Newer Post