Be Invisible


Hai. Welcome to my pink + blue blog. Feel delightful to read something about me. Read the story back here :)


Shoutbox



100% Copyright by MooNira Mokh
Powered by Blogger.
Saudara-saudari, Mai baca :D

Hari ini saya teman kakak saya pergi shopping barang dia.Dia nak beli kasut dan potong rambut
On the way nak pergi pekan tuu, tetiba hujan tapi memang rancang nak pergi kedai LawYaw je tapi tak jadi sebab hujan so, pergi The Store je sebab dengar cer dieorg ada buat sale, so pergi jelah situ.. mak abah berhentikan kita orang kat depan TS, kat tanggan tuh banyak lelaki remaja lepak-lepak.. siannya dierang,  takda kerja lain ke selain melepakk? okayy buat bodoh je then terus naik atas bahagian kasutt.

Laju je kakak aku jalan, adoii kalau marahkan seseorang takkan lah aku jadi mangsa, so buat bodoh je, tengok-tengok jelah kasut bukan buat apa ponn. then bila sampai kat tempat kasut jumpa banyak muka yang saya kenal lah adooii, dengan pakwe lagi tuu. tapi kalau saya jumpa kawan memang takkan tegur lah kecuali lah dieorang yang tegur duluu..

Then, cari punya cari jumpa tapi tak cukup duit plak, cari yang murah sikit.. takda plak dan tak berminat plakk. okayy, jom jelah pergi kedai LawYaw. okee!

Keluar TS, nasib baik tak hujan kalau tak takkan nak redah segala hujan bagai tu. Keluar je, Perghh! banyak nya budak couple dating-dating. saya sebagai budak melayu malu jugak lah weehh. tengok budak perempuan dengan senang hati nya merelakan dirinya buat dosa.. adoii kesian kesian.. Pulak tuh ada peneman nya konon-konon tolong cover line lah. okayy takpe lebih baik jumpa ramai-ramai daripada 2 orang.. then lalu laahhh sepanjang kedai kasut dan berbagai kedaii. Lintas jugak lah kedai baju, lawak tengok budak sekolah shopping baju ngan pakwe die, si pakwe dok kat luar kedai sambil tengok jam, yang si makwe ngan kawan die tengah pilih baju.. lawak betoll macam suami isteri saya tengokk.

Haiihhh... rosak jiwa melayu kita. Saya harap saya tak tergolong orang cemtu.. kita memang dah ditetap kan ada jodoh, jangan risau lah kalau sekarang takda couple! tarak hal punye, asalkan kita di mata Allah, number one!

Kay, masuk kedai kasut niii. kasut dia boleh tahan jugak lah just macam kakdah cakap." kasut ni macam takda kualiti je" then baru saya sedar. Tapi kami sangat berkenan kat beg dieee. sungguh comel, tapi tak beli. hanya melihat dan sentuh-sentuhh.

Keluar kedai, tiba-tiba kakdah ajak masuk kedai yang ada jual banyak bear! waahhhh, comel-comel belaka bear diaaa.. macam-macam plak tu , ada smurfs,spongebob,barnie,anry birds dan banyak lagi lah.. then kakzatul mintak anutie tuh turungkan beg smurfs yang agak besar saiznya... comell nyaaaaaa.. dan harga die pon comell :)

Kami keluar kedai dan masuk kedai gunting rambutt.. tunggu punya tunggu sampai tertidur siap jugak!
Masa nak buat bayaran tu macik cina tu tanye ni 'Ni kawan ke adik-beradik?" kak zatul pun jawab "adik-beradik" pastu dia tengok muka kmi semua, then dia point kat aku die cakap "semua muka sama ni je yang lain sikit" dann, hanya mampu tersenyum :) apasl muka aku je lain? iskk aku tengok muka kiteorang memang lainlahhhh..

Keluar dari kedaii, call mak, "kita jumpa kat kedai LawYaw" okayy!
Jom jalan, dekat je pon. Masa lalu kat Menara Condong tuh.. ramai jugak lah datang ambil gambar, tak sangka plak ramai datang, yang datang 1 family and pakai baju kurung pon ada.. mungkin datang ti ni ade kenduri dan dieorang pon lawat lah tempat sejarah nii..

Sampai je kedai LawYaw. perghhh!! ramai gila batak orang dalam niii. dahla takda aircond. ceitt. kira bersyukur lah tu kann? okayy. pusing punya pusing , stop kat bahagian nii, then salesgirl cakap"Ehh..."
aku pusing pandang dia then senyum :) Dia tanya "Seri Perak kan?" errkk.. macam mana dia tau nii. aku pandang dia lama sikit , cuba faham selami hati diee.. fikir die ni f6 kee? asal tak penah nampak..
Aku ngangguk jee.. tak berani cakap pe.. muka pon tak pernah nampakk. Okay sorry sangat tak pernah perasan kewujudan anda. Then dia cuit aku lagii. " F3 kann?" fuhh.. dia memang kenal aku la.. ingatkan tau gitu-gitu jee. aku ngangguk lagii. em.. nak tanya tapi tak pasti nak panggil ape.. kalau akak kanggg.. takut f2..
ahh, cakap jelah akak "Akak  plak?" dengan muka tak bersalah nyaaa.. "Akak f4"
"oohhh.." "saje je kerja part time"  aku hanya mampu tersenyum lagii. :)
dalam kepala hotak aku cuma ade, famous sangat ke aku kat sekolah? wekkk :P perasan doww! HAHA.

Okay okayy. penat den tulis panjang beno dah nii. Korang pon mesti dah letih bace nya. jemu pon ade gakk.
Assalamualaikum! SALAM MAAL HIJARAH!

Older Post | Newer Post