Be Invisible


Hai. Welcome to my pink + blue blog. Feel delightful to read something about me. Read the story back here :)


Shoutbox



100% Copyright by MooNira Mokh
Powered by Blogger.
MasterChef Malaysia!

Assalamualaikum rakan-rakan..
Sekarang ini kita lihat, 2 per 5 dari penduduk malaysia menghidap penyakiti obesiti, wow! sangat menggerunkan.
saya harap saya tak tergolong dalam golongan itu, kalau terkena dalam golongan itu, saya nak masuk The Biggest Loser Asia. Tup tap tup tap dah kurus+cun :)

Okay, hari ni saya nak cerita sedikit tentang MasterChef Msia nii.
Kami sekeluarga memang layan cerita ni, memang best ! takda takda bosan.
Tapi kami agak tidak setuju dengan pelantikan anak Chef Wan sebagai juri, memang lah dia agak berbakat tapi sangatlah poyo! opss, sorry sangat kalau ada peminat beliau.. saya hanya memberi pendapat. =Sorry sorry.
Saya tak layak nak bagi pendapat ke?


Sebernaya saya nak cerita tentang seorang peserta MCM ni, diberi nama Saiful dari Sabah. Saya memang tabik springgg. beliau hanya bekerja sebagai penoreh getah di Sabah, tujuan dia masuk ke Masterchef ni kerana ingin membantu ibu bapanya yang dalam keadaan yang tidak sihat. Jumlah wang yang ditawarkan RM100000. Agak lumayan. Saya suka tengok cara Saiful ni, dia seorang yang kuat azam!

Sudah 8 kali Saiful memasuki ke sesi penyingkiran, dan setiap kali penyingkiran beliau terselamat.Seperti anda lihat malam semalam , mereka perlu masak masakan Mexico! wow, saya tengok ramai macam tak kenalah,
ada 3 orang yang masuk ke sesi tersebut... masakan tersebut digelar ape ntahh.. saya tak tau tergeliat lidah nak nyebut nyaaa..

Tapi akhirnya Saiful masih terselamat, mula-mula kami agak Saiful yang akan terkeluar kerana dia sungguh kelihatan tenang sepanjang sesi.. walaupun dia tersalah pilih cheese, masakan beliau tetap menarik minat juri..
apa-apa pun Tahniah Saiful, Saya sokong awak dari belakang!


Ini lah Saiful. Fighting!!


Older Post | Newer Post