Be Invisible


Hai. Welcome to my pink + blue blog. Feel delightful to read something about me. Read the story back here :)


Shoutbox



100% Copyright by MooNira Mokh
Powered by Blogger.
Salam Takziah





Assalamualaikum, Kawan-kawan. Sayu terasa di hati apabila mendapat berita tentang pemergian jiran belakang rumah kami, iaitu Ustaz Elias. Dan juga pemergian ayah kepada rakan saya, Kasyfil Wafi. Moga kau tabah kan hati untuk meneruskan hidup!


Al-Fatihah~ Moga kalian ditempatkan di kalangan orang yang beriman. Amin.
Ye, sehari demi sehari kita menghampiri kematian kita. Ya Allah, ampunkanlah dosa hamba-Mu ini. 


Kita yang masih hidup kena teruskan hidup.. Jadi mai sama-sama baca cerita saya kali ini. Cekidoutt!


Hari ini saya,mak,abah,muzafar pergi ke pekan Teluk Intan. Lunch kami makan di KFC. Alhamdulillah rezeki melimpah ruah :)


Lepas makan kenyang-kenyang. Kami pun mula lah beli barang-barang untuk sekolah nanti.. Almaklumlaahh... kami ni nudak sekolah lagi, walaupun muka agak matang sikit.


#FLASHBACK#


Pada waktu tengahari, aku,mak,abah makan di gerai tepi sungai. Kat situ memang femes dengan kelazatan ayam goreng berempah. Memang kat situ paling sedap yang den pernah makan lahh.. Pastu, masa nak ambil lauk.. pekerja tuh ambil order air sekali. Den order air bandung, den cakap kat sorang makcik ni, sebab die yang tanye duluu.. pastu tetiba adelah seorang akak.. tanye kat aku nak air apee..

"Dik, nak air ape?" Sambil sengih-sengih.
"Em, dah order dahhh, air bandung" Senyum lah jugak :)


"Ehh, Nak panggil ape? akak ke adik ke akak kee?" Dia tanye lagi.


Den dah malu dah. nasib baik agenda tuh aku ngan die je. Dalam hati aku cakap.. aiii, takkan lah die tak dpat nak tau umur aku? muka tua sangat ke? aku tengok die macam dah berumur siktt.. Jerit sana jerit sini cakap air yang die order, takkan lah die budak sekolah rendah lagii? Kalau bdk sekolah confirm malu2 nak jerit, memandangkan banyak laki-laki hensem :P


Haisshh, lepas ni tak boleh melaram dahh. Itupon baru sikit melaramnye, kalau aku over sangat, org ingat aku ni mak dara agaknye.


#FLASHBACK DAH HABIS#


Okay.. sambung balik kat atas. Kami masuk lah satu kedai nii, test lah baju kurung die, cantikk.. tapi kena beli sepasang.. den nak baju jeh. Masa nak pakai spek, tercabut plak skru spek.. Cilaka.. Adoii, masa ni jugak lah nak tanggal skru nye pon. Dah banyak kali dah tertanggal... tanak buat baru jugak. Aishh. Tapi takpaa, nanti masa beli kasut sekolah, buat sekali spek baru. Yahooooo!


Pastu jalan-jalan lagi, jumpa lah kedai. Masuk, test baju, test seluar, test kain.. pergi kat kaunter.. bayar dan keluar kedaii, masuk kereta.. pergi Pustaka Intan Syah. Berhenti situ jap.. abah nak cari kitab, den ngan mak masuk kedai spek nak letak skru balik. 


Tunggu lame jugak la, pekerja kedai tuh tak habis-habis sembang ngan kawan die. Aissh.. Sabo jelah~
dalam kedai dapat tau ustaz Elias meninggal. Innalillah wa innailahirrojiunn.


Balik rumah, masuk bilik  tidur kejap. Amatlah penat dan tido sekejapp.


tapi balik rumah satu hal lagi. Henfon aku rosak, rasa nak campak kat dinding je henfon nii, baik tak payah guna henfon kan? amannnn.. hidup ;)


Pastu masa tengah check-check bilik.. ade lah seketul dua taik cicak.. kesialan punye cicakk! baru tinggalkan sehari dua bilik aku nii, dah buat tanda ni bilik kau?!
Kemas lah bilik.. dengan ade bau "wangi" keluaran hamster-hamster kakdah nii.. adoii, cepat sembur Febreze.. letak hamster tu kat luar bilik. Haaa... hilang dah bau die.


#FLASHBACK#


Den,mak,abah,muzafar baru balik dari kebun.. masa tuh dah waku lunch, Abah ajak pergi makan lunch, den taknak takkan lah nak masuk restoran dengan pakaian yang penuh ngan lumpur kat seluar?


Memang taknak makan lahh.. rancang makan je maggi kat rumah, ape susah.. makanan jugakk.


Tapi, abah nak jugak singgah.. tapi singgah kat gerai yang tak laku. haha, jahat tak? Kira okelah tuu.. nak masuk gerai dieorang. Lauk pon macam bukan lauk je.. terpaksa lah ambil ape je... 


Masa menikmati nasi tuh, den share ngan mak. Nasi die bubuh banyak gila.
Masa makan tu, mak terbalik kan nasi seketul yang belum diusik.. Tiba-tiba ade seketul taik cicak kat nasi.. OMAIGOD! memang rasa nak termuntahh...


Sejak tuhh.. peristiwa tu memang sentiasa dalam fikiran.. den memang tak tahan dengan taik cicak.. tak caye tanye kawan.. lagi-lagi yang besarr. wekkk..
rasa nak termuntah laa..




Ciaoo.. Si habri tak sabar nak baca entry aku :P
Peace yoo.






Older Post | Newer Post